bloggombamse

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Maria Karlsson - 22 september 2012 17:45

Jisses jag är alldeles slut i kroppen!

Under denna lördag har jag allt hunnit med en hel del!

Började dagen med att åka till stallet då pållen skulle bli vaccinerad och det gick super! Veterinären var så snäll som förstod hur rädd jag är för sprutor så han fixade allt själv för att inte stressa upp min pojke! :-)
Går en himla bit ensam med Helge på väg till hagen och han är lika snäll som vanligt men vattenpölarna var lite läskiga ;-) Men självklart kan inte allt gå perfekt under en dag i stallet så när jag släpper in Helge i hagen så blir han helt plötsligt trängd utav dom andra hästarna så han väljer att byta riktning innan jag hinner stänga ingången och springer iväg -.-' Får följa efter honom då han tyckte det var sååå skoj att vara på upptäcksfärd men så fort han hör ordet, "Godis" kommer han travandes mot mig! :-) Fick in honom på andra försöket utan problem den gången iallfall :-)

Efter stallet åkte jag hem igen för att hämta alla papper som skulle ligga i bilen för att vi skulle kunna övningsköra :-D Det var nog bland det roligaste jag någonsin gjort och ber om ursäkt till alla från Jörlanda när jag sagt hur tråkigt det verkar vara med bilar!! ;-)

Mammsen min tyckte jag var super duktig så vi bestämde oss för att köra till Stålboms för att fika. Jag känner mig väldigt stolt då jag åt nästan 1 fjärdedel utav en baguett samt smakade på en bakelse!! Har inte ätit så mycket på en hel vecka!!
(Verkar vara något fel på mig igen då magen inte tillåter någon form utav mat utan endast vätska)

Nu har jag även vart ute på en långpromenad med Bamse så både han och jag ligger nu utslagna i sängen ;-) 
Men om en stund bär det av att åka iväg på ännu en övningskörsrunda så får passa på att vila lite nu!

Men frågan är, vad kan man hitta på ikväll?! Har inga planer men har då ingen lust att sitta hemma och vara uttråkad ;O

  
Här har ni en bild på min ståtliga Valack! :-) Och han kommer få det bästa hemmet och ägaren (efter mig såklart haha) han kan tänka sig! :-)
Kunde inte fått det bättre än såhär!!

Presentation


Denna blogg kommer handla om mitt liv och min hund, Bamse!
Har ägt denna hund sedan han vart nyfödd och älskar han såå mycket!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards